Ana içeriğe atla

Onur Yürüyüşü Nasıl Geçti?

25 Haziran 2017 saat 17.00 de Taksim'de gerceklestirilen yuruyus valilik tarafindan "kamu duzeni" gerekcesiyle yasaklanmisti. Fakat biz kararliydik ve bu yuruyus olacakti.

Saatler onceden tum istiklal caddesi, metro giris ve cikislari polis kontrolu altinda gecis sagliyorlardi.

Ben istiklal caddesine diger insanlar gibi giris yaptim. Ilk polis engelinden gecebildim.
Ikinci engele geldigimde bircok kisinin gecebilmesine ragmen. Benim gecmeme izin verilmedi.  "Sen gecemezsin baska yol bul hadi hadi bekleme yapma" seklinde...

Yuruyus surekli grup grup toplanip yapiliyordu. Aciklama okunuyordu. Polis ihbar alip bulundugumuz yere saldiriyordu. Biz kacip baska bir yerde tekrar toplanip aciklamayi dinleyip sloganlar atiyorduk.

Her seferinde polisin saldirisina ugradik.
Cogu kisi gozaltina alindi, darp edilen oldu.
Polisler kopeklerle birlikte saldirdi uzerimize..

En sacma olayda Alperen Ocagi adi altinda takilan genclerinde polislerle birlikte baskin yapmaya calismasiydi.

Yuruyus baslamadan konusmalarina sahit oldum.
"Bir kilo domates alip saldiralim bence"

Gercekten LGBT bireyinin sana ne gibi zarari olabilir.
Cahillikten öleceksin, gelmişsin birde strateji yapiyorsun.
Ama hic birsey yapamadiniz orasi ayri :)

Biz kararliydik ve yuruyusumuze sokak aralarinda devam ettik.
Yoldan gecenlerden, araclardan, balkonlardan bir cok alkisli destek aldik. Bu da coskuyu daha bir arttirdi.

Günü en son hep birlikte toplanip eglenerek gecirdik ve LGBT aktivistleri bu kadar yurumenin yeterli oldugunu ve bizimde can guvenligimiz acisindan dikkatli bir sekilde dagilmamizi bildirdi.

Bu yuruyuste siz de varmiydiniz?

NOT: Yazimi telefondan yazdim. Harfler "i u s" vb. Seklinde yazildi. Yakin zamanda duzenleyecegim.

Yorumlar